Ovo su hit jela po državama! A za sve je kriva pandemija :)

867


U posljednjih godinu, prema rezultatima Mastercardova istraživanja, Europljani su postali skloniji eksperimentiranju s pripremom hrane, a da je pandemija značajno utjecala na oživljavanje zaboravljenih vještina, potvrđuju podaci:

  • * 58% Europljana je poboljšalo svoje kulinarske vještine;
  • * za čak dvije trećine ispitanika druženje s prijateljima i obitelji oko stola postalo je novi najomiljeniji način provođenja slobodnog vremena;
  • * kuhinja i priprema hrane su način na koji se osobe koje su prije živjele užurbanim tempom ponovno povezuju s ukućanima;
  • * prosječna europska obitelj je provodila lani gotovo 20 sati tjedno u pripremi omiljenih jela, što je rast od nevjerojatnih 38% u odnosu na godinu prije.

Novo Mastercardovo istraživanje pokazuje da je pandemija koronavirusa ostavila značajan trag na kulinarske vještine Europljana – sve više vremena, stanovnici „Starog kontinenta“ provode eksperimentirajući s receptima, a 65% ispitanika izjavljuju da se u kuhinji osjećaju samouvjereno. Pečenka, špageti carbonara i palačinke omiljena su jela koja ispitanicima i njihovim obiteljima pomažu da lakše prebrode teško životno razdoblje. Utjecaj društvenih medija, streaming kanala i kulinarskih emisija vidljiv je u brojci od 47% onih koji kažu da ih je takav sadržaj nadahnuo da svojim ukućanima pripreme upravo ta jela.

Osim praktičnosti, priprema jela kod kuće potaknula je Europljane i na:



  • * vođenje zdravijeg načina života – 53%
  • * učenje novih vještina – 49%
  • * provođenje kvalitetnijeg vremena s voljenima – 55% ispitanih ističe da priprema i degustacija jela utječu na veću povezanost među članovima obitelji;
  • * održavanje pozitivne navike okupljanja bližnjih oko stola i u budućnosti – 71%

Pored praktičnosti i učenja novih vještina, druženje s prijateljima i obitelji postaje najugodniji način provođenja slobodnog vremena, a 51% ispitanih navodi da su prošle godine, u svom domu, ugostili prijatelje, obitelj ili bližnje kada je to bilo sigurno. 22% odlučilo se za virtualno druženje za stolom, a 63% izjavljuje da će večere biti redoviti događaj u njihovim društvenim kalendarima jednom kada to bude dopušteno.

Ograničenja tijekom pandemije utjecala su i na način kupnje namirnica, a svaki treći ispitani je tijekom 2020. po prvi je put namirnice kupio online. Njih 29% izjavilo je da su više potrošili na namirnice prilikom

online kupnje zbog impulzivnosti, tj. ponude različite vrste hrane i sastojaka. Više od trećine (34%) navodi da će nastaviti kupovati namirnice putem interneta, čak i nakon ukidanja postojećih ograničenja.

Povećava se i potrošnja na hranu za zabavu, opremu za kuhanje, kuharice, pribor za pripremu hrane te dekorativne detalje – svi ovi tržišni segmenti bilježe pravi mali „bum“. Uz to, Europljani više troše i na popratne artikle koji uljepšavaju druženja uz hranu – 18% ispitanih istaknulo je ulaganje u pametne zvučnike, a 20% izdvojilo kupnju prigušivača za osvjetljenje.

„U posljednjih izazovnih 12 mjeseci u cijeloj Europi svjedočimo kulinarskom procvatu u pripremi hrane kod kuće. Osnovna uloga kulinarstva unutar vlastitog doma više nije samo priprema hrane, nego i ritual zbližavanja, dijeljenja lijepih i loših momenata iz svakodnevnog života te proslava strasti sve većeg broja Europljana“, rekla je Gea Kariž, voditeljica marketinga u Mastercardu. „Pružanje nezaboravnih iskustava i radost prilikom pripreme hrane postali su neprocjenjivi trenuci koje sve više dijelimo sa svojim bližnjima.“

Popis najpopularnijih jela diljem Europe:

  • UK i Irska – Pečenka
  • Francuska – Palačinke
  • Italija – Špageti carbonara
  • Njemačka – Goveđa rolada
  • Španjolska – Tortilje
  • Poljska – Naleśniki
  • Rusija – Kotleti
  • Ukrajina – Boršč
  • Turska – Köfte
  • Mađarska – Palacsinta
  • Rumunjska – Mămăligă
  • Nizozemska – Stamppot
  • Portugal – Bacalhau a bras
  • Švedska – Kottbullar
  • Belgija – Frieten
  • Češka – Gulaš
  • Austrija – Bečki odrezak
  • Slovačka – Kapustnica

Istraživanje je u siječnju i veljači 2021. za Mastercard provela nezavisna istraživačka tvrtka Fly Research na uzorku od 19.000 punoljetnih osoba iz 19 europskih država.

Redakciju pratite i na Facebooku te Instagramu.