Ovo nam je važno! Evo što se promijenilo kada su putovanja u pitanju

0
445

Iako nas je pandemija prisilila da provedemo malo više vremena kod kuće nego prije, pobudila je i snažniji osjećaj povezanosti s ljudima u našoj zajednici. Diljem svijeta zajednice su postale povezanije nego ikad prije. Koncept boravka u lokalnom odredištu rasplamsao je osjećaj ponosa i solidarnosti u mnogima od nas i to je nešto što će i u budućnosti ostati s nama, ne samo u našim svakodnevnim životima, nego i kada više krenemo razmišljati o istraživanju zajednica izvan naše vlastite. Nemogućnost putovanja putnicima je dala priliku da razmisle o tome što im najviše nedostaje oko putovanja u inozemstvo i o ključnoj ulozi koju lokalna kultura ima za njihovo sveukupno iskustvo na godišnjem odmoru.

Godišnje istraživanje Booking.com-a o održivosti otkriva koliko putnika želi bolje razumjeti kulturu odredišta koje posjećuju i pomoći lokalnim zajednicama da se oporave. Pa tako 73% putnika navodi kako su odlučili steći istinska iskustva koja odražavaju lokalnu kulturu na svom sljedećem putovanju, bilo to objedovanjem u autentičnom restoranu ili sudjelovanjem na radionici koju organizira lokalna zajednica. Autentična iskustva posebno su važna za putnike iz Tajlanda (85%), Vijetnama (84%) i Hrvatske (82%).

Štoviše, 61% ispitanika otkrilo je kako ih je pandemija koronavirusa potaknula da u budućnosti putuju na održiviji način. A to za 84% putnika znači da je veće razumijevanje kulture i očuvanje kulturnog naslijeđa postalo važan dio njihova razmišljanja o održivim putovanjima.

Inicijative za održiva putovanja u okviru zajednica nisu nešto novo. I velike i male tvrtke rade na inovacijama u tom području. Osim što istražuje različite načine kako u svoju ponudu uključiti više takvih opcija, Booking.com te inicijative također podržava i podupire putem mentoriranja te inicijativa u okviru šire branše, uključujući start-up tvrtke i organizacije koje su usmjerene na povezivanje putnika s autentičnim lokalnim iskustvima koja su uistinu korisna za lokalne zajednice u koje se putuje.

A ta perspektiva u kojoj su ljudi na prvom mjestu nešto je na što putnici žele potrošiti novac tijekom svog putovanja. Tako 68% globalnih putnika otkriva kako žele da se novac koji potroše tijekom putovanja vrati lokalnoj zajednici. Njih 76% kaže kako će ići na aktivnosti / razgledavati znamenitosti kako bi osigurali da se njihov ekonomski učinak podjednako raspodijeli na svim razinama lokalne zajednice, bilo da se radi o kupovanju u malim neovisnim trgovinama ili uživanju u autentičnim iskustvima koja odražavaju lokalnu kulturu. Putnici iz Brazila (85%), Italije (84%) i Španjolske (82%) najviše će biti predani tome. To je dobar pokazatelj da će putnici, kada opet bude sigurno putovati, razmišljati o tome kako njihova putovanja mogu imati dugoročniji, obnavljajući utjecaj koji će pozitivno djelovati na lokalne zajednice.

U okviru budućnosti u kojoj smo sve svjesniji važnosti ostavljanja pozitivnog utjecaja na mjesta koja posjećujemo jasno je da će sve više putnika težiti tome da bolje iskuse kulturu odredišta u kojima provode vrijeme, a time će se i pomoći oporavku lokalnih zajednica i osigurati da ponovno budu uspješne.

###

Metodologija

*Ovo neovisno istraživanje proveo je Booking.com na uzorku od 29.349 ispitanika s 30 različitih tržišta (1000 iz SAD-a, 1007 iz Kanade, 1000 iz Meksika, 964 iz Kolumbije, 1000 iz Brazila, 1000 iz Argentine, 999 iz Australije, 941 iz Novog Zelanda, 1001 iz Španjolske, 1000 iz Italije, 1000 iz Francuske, 1000 iz Ujedinjenog Kraljevstva, 1000 iz Njemačke, 1003 iz Nizozemske, 986 iz Danske, 1,000 iz Švedske, 997 iz Hrvatske, 1005 iz Rusije, 1,003 iz Izraela, 1000 iz Indije, 1000 iz Kine, 1,005 iz Hong Konga, 968 iz Tajlanda, 963 iz Singapura, 1000 iz Tajvana, 1005 iz Vijetnama, 1000 iz Južne Koreje, 1000 iz Japana, 1002 iz Južne Afrike i 500 iz Kenije). Za sudjelovanje u anketi ispitanici su morali imati barem 18 godina, a uvjet je bio i to da su putovali barem jednom u posljednjih 12 mjeseci, da planiraju putovanje u 2021. te da su pri planiranju putovanja glavni donositelji odluka ili su uključeni u donošenje odluka. Anketa je provedena online u ožujku 2021.

FOTO: PROMO

Redakciju pratite i na Facebooku te Instagramu.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime