Imamo priču o uspjehu zagrebačke frizerke! Otkrila je kako prepoznati dobrog frizera, ali i je li došao kraj “jeftinim frizurama”

6261


Ana Nunić posljednjih godina često se spominje kao jedna od najboljih zagrebačkih frizerki. Njezin rad naišao je na brojne pohvale, a nerijetko joj se u ruke daju i poznata lica koja svoju kosu žele prepustiti u sigurne ruke. Iako se Ani ne sviđa riječ „zvijezda“ usudili bismo se reći da ona to uistinu jest u svojem svijetu. Klijenti ju jako vole, iznimno je stručna, a i unatoč dugogodišnjem iskustvu ona i dalje ulaže u svoje znanje, ali i u marketing za koji je svjesna da je postao neizbježan faktor u svijetu poduzetništva. S Anom smo porazgovarali o svemu – o njezinoj stručnosti, konkurenciji, važnosti društvenih mreža pa sve do trendova koji nam se nameću kada su frizure u pitanju. I da… Otkrili smo stoji li i dalje ona „u postolara loše cipele, kod frizera loša frizura“!

Posljednjih nekoliko godina često vas susrećemo u medijima kao jednu od najboljih stručnjakinja za kosu. Raspitivali smo se i zaista vas svi jako hvale. Kako se postaje „zvijezda“ u frizerskom svijetu?

(smijeh) Teško mi je reći kako se postaje zvijezda jer najiskrenije ne razmišljam o sebi na taj način. Ove godine obilježavam 20 godina rada u frizerskoj struci i tih 20 godina svakodnevno radim u salonu, s ljudima i kosama. Pored toga, po prirodi sam takva da volim učiti, stalni rast i razvoj mi je jedina moguća opcija i najveća motivacija privatno ali i poslovno pa je logično da to preslikavam i na svoj tim i salon The Hair Tailor. Jako sam zainteresirana i za psihologiju, međuljudske odnose i individualan pristup pa se pored kontinuiranih edukacija unutar frizerske trudim razvijati i na tim područjima i to također prenositi na svoj tim koji također redovno prolazi različite edukacije iz frizerskog područja. Mislim da su mi te godine iskustva i educiranja donijele lakoću i razumijevanje u radu s ljudima pa vjerojatno i klijenti to osjete, a to je ključno kako bi se osjećali sigurno, opušteno i u sigurnim rukama. Također, prije nego sam otvorila vlastiti salon pažljivo sam birala gdje ću raditi pa su to redom bili renomirani zagrebački saloni. Svaki različit ali svi sa istom idejom – pružiti vrhunsku uslugu. Kroz taj rad stekla sam dosta iskustva i uvid u različita poslovanja i poslovne vizije koje, priznajem, tek danas kad sam i sama vlasnica salona mogu u potpunosti razumjeti i realno sagledati mane i prednosti.

Danas je puno frizerskih salona. Što sve radite kako biste se istaknuli u tom moru konkurencije?

Tako je, puno je salona ali osobno to gledam kao prednost. To znači da svaki klijent ima izbor i priliku pronaći salon i frizera koji mu odgovara. Moja ideja je primarno preko društvenih mreža komunicirati vrijednosti mog tima i salona The Hair Tailor – profesionalnost, poštovanje, individualan pristup, transparentnost, edukaciju, standard kvalitete te na taj način okupljati klijente koji dijele iste vrijednosti s nama. Kao i u međuljudskim odnosima (a i odnos klijent – frizer je međuljudski odnos) to je preduvjet za dugoročnu suradnju na obostrano zadovoljstvo. Te su mi vrijednosti također jako važne jer želim da se svatko tko dođe u moj salon osjeća autentično, opušteno kao kod kuće jer zna da je u stručnim rukama. Također, povremeno ulažem i u PR, pišem kolumne, redovno ulažem u edukacije iz različitih područja… Puno ulažem i u interijer, opremu, dekoriranje i stvaranje vizualnog ugođaja u salonu. Trenutno pohađam i jednogodišnji studij iz područja digitalnog marketinga i društvenih mreža te smjer ljudskih potencijala pa se nadam i ta nova znanja implementirati u svoje poslovanje i unaprijediti ga u budućnosti.

Sve je više ekskluzivnih salona. Ponekad se čini da ćemo izgubiti one obične kvartovske salone. Je li moguće da se dogodi da više nemamo „jeftinu“ frizuru?

To je po meni dosta nezahvalna tema. Jeftino ili skupo je nemoguće definirati, oba pojma su individualna i ovise od pojedinca. Moj osobni stav je da cijenu ne bi trebala definirati lokacija jer frizer koji radi u “kvartovskom” salonu plaća istu cijenu edukacije, opreme, režija i ulaganja u poslovanje kao i onaj koji radi u centru. Kao u svim industrijama, i u frizerskoj svako poslovanje ima svoje troškove i to je uz kvalitetu usluge i razinu ulaganja u poslovanje, najbitniji parametar po kojemu se cijene određuju. Možemo razglabati što je kome skupo, a kome jeftino ali usluga vrijedi onoliko koliko ju je klijent spreman platiti, a na svakom vlasniku salona odgovornost je da poslovanje učini održivim i isplativim. Također kao i u ostalim industrijama mislim da će uvijek postojati saloni različitih cjenovnih rangova što smatram dobrim dok god cijena prati kvalitetu. Nekako mi se čini da je frizerstvo još uvijek često u očima javnosti na marginama, potpuno neopravdano jer zaista unutar struke postoji jako puno pametnih, sposobnih, vrijednih i poduzetnih ljudi, umjetnika koji ulažu enormnu energiju, vrijeme i novac da bi isporučili uslugu na vrhunskom nivou koja slijedom tih ulaganja mora imati i odgovarajuću cijenu.

Prije nego ste otvorili svoj The Hair Tailor u centru Zagreba, radili ste po brojnim salonima. Danas imamo slučajeva gdje se iz škole kreće u privatni biznis. Koliko je važno proći tu „školu od salona do salona“?

Jako važno je raditi prvo u salonu kao frizer, rasterećeno od ostalih odgovornosti. Biti frizer je jedno, a imati svoj salon nešto sasvim drugo. Ovladati stručnim znanjima, razvijati komunikacijske vještine, naučiti razumjeti klijenta, raditi sa što više različitih klijenata i kosa, pogriješiti, preplašiti se, ispraviti, u konačnici i posvađati se pa pomiriti u kolektivu… To su samo neke situacije koje kroz godine nose iskustvo i zrelost jer mi frizeri radimo s ljudima, ne sa stvarima. Mislim da je prvo važno jako dobro izučiti zanat, a tek onda, ukoliko postoji želja, “baciti” se u poduzetničke vode. Kažem ukoliko postoji želja jer nekako u narodu je logično da svatko otvori salon što bi smatrala odličnom idejom pod pretpostavkom da je svatko rođen za poduzetništvo. Ali nije i tome nas nitko ne uči. U trenutku kada otvorite salon postajete vlasnik, manager, logističar, HR-ovac i preuzimate puno uloga za koje je potrebna zrelost i staloženost. Koliko ima uspješnih primjera toliko ima i onih koji su odustali od poduzetništva i vratili se radu u salonu. Treba učiti i od jednih i od drugih. Da me se ne shvati krivo, podržavam otvaranje vlastitog salona ali ne mogu dovoljno naglasiti koliko mislim da je bitno da se taj potez ne banalizira već shvati ozbiljno i odgovorno.

Kako prepoznati dobrog frizera?

Po dobroj frizuri (smijeh). Šalim se, ali ima i u tome nešto istine. Dobar frizer će vas za početak dočekati s osmjehom na licu i poslušati vaše želje. Ako vas nešto nije razumio pitati će vas još nekoliko pitanja, a zatim pogledati vašu kosu i lice te će uzeti u obzir vaše navike sa kosom kod kuće. Onda će vam objasniti da li je to što želite moguće s obzirom na kvalitetu i stanje vaše kose, a ako nije argumentirano će vam objasniti zašto nije ili zašto to ne preporuča. Također, ponuditi će savjet i/ili neke druge opcije koje smatra odgovarajućima uz obrazloženje. Kada se usuglasite i definirate što će vam raditi, naravno, znati će to i napraviti. Nakon toga uputiti će vas kako da kosu održavate kod kuće i kada da ponovno dođete. Dobar frizer mora znati i osluškivati u kojoj energiji je klijent došao na termin i da li mu treba razgovor ili preferira tišinu i minimalnu komunikaciju. S ponosom mogu reći da sam ovime opisala i svoje djelatnike.

Znate onu staru „kod postolara loše cipele, kod frizera loša frizura“. To je dakako došlo od toga jer su ljudi vrijedno radili pa se nerijetko nisu stigli dotjerati, ali kod vas to nije slučaj. Uvijek izgledate dobro dok ste na radnom mjestu.

Trudim se iako imam i ja boljih i lošijih dana. Imam tu sreću da mi je kosa prirodno kovrčava pa uvijek relativno dobro izgleda ali ja znam i smeta me kad nije baš u najboljem izdanju. Bitno mi je uvijek izgledati uredno i njegovano jer time šaljem i sliku o sebi, svom salonu, poslovanju… A i smatram da time također iskazujem poštovanje klijentima i kolegama koji također uvijek izgledaju uredno na svom radnom mjestu. Općenito nisam pobornik stavljanja sebe na zadnje mjesto, kako privatno, tako i na radnom mjestu.

Ajmo malo na trendove… Kakve nas frizure čekaju u ovoj godini, što nameću svjetski trendovi?

Pa već neko vrijeme je trend ako govorimo o dužoj kosi teksturizirana i slojevita kosa, pogotovo oko lica, a predviđam da će se taj trend zadržati i u ovoj godini.  Bob je uvijek dobra ideja, klasik s kojim nema greške a može se svojim varijacijama prilagoditi svakoj kosi. Kod stiliziranja vraćaju se ženstvene, romantične frizure – i to na velika vrata baš kao i ukrasi poput velikih mašni što smo imali prilike vidjeti i na dodjeli nagrade Emmy koja se dogodila početkom ove godine. Ženstvenost i mekoća karakteristične su i ako govorimo o kratkim frizurama. Topli tonovi poput zlatnih i bakrenih veliki su trend. Ipak, moj stav i savjet svim ženama (i muškarcima) je da nose ono u čemu se dobro osjećaju bez obzira na trendove i to će im zasigurno najbolje stajati!

Puno je proizvoda na tržištu. Na što moramo paziti kada njegujemo svoju kosu?

Kao najvažnije bi naglasila birati šampon po stanju vlasišta, a njegu prema stanju kose. Dobro razmisliti je li je kosa suha ili oštećena. To žene prema mojem iskustvu često ne mogu prepoznati, a velika je razlika. Svakako prilikom pranja treba napraviti dva šamponiranja i temeljito isprati šampon. Regenerator nikako ne nanositi na vlasište, a prije sušenja obavezno nanijeti termo zaštitu na kosu. Mogla bih ovako dugo nabrajati ali svakako je najbolje savjetovati se s frizerom koji poznaje vašu kosu i vlasište s obzirom na široku ponudu proizvoda na tržištu. Ponekada je neki naizgled veliki problem ili nešto što vas muči lako promjenjivo nekim jednostavnim i praktičnim savjetom.

I za kraj me zanima koliko vam društvene mreže oduzimaju vremena? Ponekad mi se čini da baš puno objavljujete i da na tom području radite punom parom, a surađujete i s nekim poznatim licima.

Trenutno najaktivnija društvena mreža je definitivno instagram profil @thehairtailorzagreb i on mi uzima dosta vremena ali me i veseli. Dosta se bavim njime jer želim da naši sadašnji ali i potencijalni klijenti imaju uvid u to što radimo, kako radimo, educiramo se i pritom dobro zabavljamo. I to sam zaboravila spomenuti ranije ali i to je jedna od uloga koje imam, voditi društvene mreže i kreirati sadržaj. Tu dijelim praktične savjete iz područja njege kose i frizerstva, a služi i kao mali digitalni katalog naših radova. Uskoro se planiram posvetiti više i ostalim društvenim mrežama kao i izradi web stranice. Sa zadovoljstvom već duže vrijeme surađujem i brinem o kosi Anje Alavanje Viljevac i Mirne Maras, uspješnim mladim ženama koje dijele vrijednosti The Hair Tailora i prepoznaju našu kvalitetu.

Ako poželite imati najbolju frizuru u gradu – odmah u Tkalčićevu 80 u samom središtu Zagreba.

FOTO: Silvija Crnjak

Ana svaki mjesec piše za naš portal, a želite li saznati više o njezi kose – KLIKNITE NA OVAJ LINK.

Foto: Silvija Crnjak

Sve naše priče s portala čitajte na Samo dobre priče.

Čitajte i naše portale MOJE VIJESTI te NOVI PORTAL.

PR agenciju Redakcija pratite i na Facebooku te Instagramu.