Ana Nunić, jedna od naših najpoznatijih stručnjakinja za kosu, ovaj se tjedan pozabavila onim što mnoge muči! Otkrila je sve ono što bi bilo dobro da znate, budući da puno ljudi ne znaju kako frizeru objasniti što zapravo žele. Dakako, Ana govori iz perspektive frizerske struke, ali zasigurno vam njezini savjeti mogu pomoći da otkrijete zašto imate taj problem.
U mojem frizerskom salonu svakodnevno kroz konzultacije upoznajemo divne žene, klijentice koje dolaze s različitim željama i različitim kosama. No, ono što im je često svima zajedničko činjenica je da svaka ima neki problem vezano za kosu kao i želja da baš mi budemo ti koji ćemo taj problem riješiti.
Da bismo počeli raditi i klijentica nam se potpuno opušteno prepustila u ruke, prije svega, jako je važno da smo sigurni da smo se dobro razumjeli. Također, često kada mi klijentice dođu prvi put, čujem od njih da nikada nisu bile zadovoljne s ni jednim frizerom. To je, moram priznati, dosta sklizak teren za frizera, iako meni osobno uvijek nekako i izazov. Pa ako uzmemo u obzir klijenticu s kojom kroz razgovor još nismo niti došli do problema s kosom nego je problem već u samom startu što nikada nije bila zadovoljna s nijednim frizerom, logično se nameće pitanje mogu li baš ja biti ta koja će prekinuti taj nesretni niz.
Ono što sam shvatila jest zapravo da ako svakoj klijentici koja mi dođe a pogotovo onoj koja mi je došla prvi puta kroz konzultacije pristupim kao onoj koja nikad nije bila zadovoljna kod nikog drugog, znam da sam napravila sve što je u mojoj moći da se razumijemo i postignemo dogovor.
A što to zapravo znači i kako da svom frizeru objasnite što želite?
Osobno, uvijek prvo pustim klijenticu da mi sama kaže sve što mi želi reći o svojoj kosi. To je jako važan dio gdje osluškujem kako ona doživljava svoju kosu ali i sebe te koji problem potencijalno ima s kosom i da li je taj problem rješiv. Svaku informaciju koju nisam dobila ili nisam do kraja razumjela pitat ću nakon što pogledam kosu.
Mišljenja sam da se najčešće nezadovoljstvo događa zbog loše komunikacije, loše postavljenih pitanja i nepotpunih odgovora. Pretpostavke su, kao u svemu tako i u odnosu frizer – klijent, opasan teren. Pretpostavka klijenta da je ono što želi jednostavno ili da dobar frizer mora moći sve želje ispuniti, pretpostavka frizera da bi klijent sam trebao znati koliko je zahtjevno to što želi i slično… Ne treba zanemariti ni faktor “kemije” u odnosu frizer – klijent koja se ipak mora dogoditi ali i neizostavno – sposobnost frizera da sve dogovoreno i realizira. Ipak, pod preduvjetom da to sve funkcionira postoje informacije koje ćete svakako morati dati svom frizeru.
Prije svega i prije nego što dođete na konzultacije dobro razmislite o povijesti kemijskih procesa na svojoj kosi prethodnih godina.
Ako računamo da kosa raste otprilike centimetar mjesečno, dakle 12 centimetara godišnje, izračunajte okvirnu dužinu vaše kose i pretvorite ju u mjesece/godine. Sve što ste kemijski radili na kosi u tom dobivenom periodu, uključujući boju, pramenove, razna posvjetljivanja, kemijska ravnanja ili kovrčanja, keratine, čak i bojanje kanom (jako važno!) trebate reći svom frizeru.
Ono s čim se također često susrećem jest da žene često malo posramljeno priznaju da su donijele sliku onoga što im se sviđa. Posramljene iz straha da ću valjda zaključiti da žele nešto nerealno ili da ne razumiju da su sve kose različite i da je možda kosa na slici potpuno drugačija od njezine kose ili ne daj Bože perika (što se također često događa). Drage žene, ponesite fotografiju!
Prema mom iskustvu, gotovo sve klijentice vole željenu nijansu opisivati na način da žele “boju meda”, “karamele”, “čokolade” i slično što zaista zvuči divno jedino što te nijanse nikada nisu točno definirane i svaki pojedinac ih zamišlja drugačije. Čak i u različitim nijanserima različitih proizvođača, ako ih je neki baš tako nazvao, mogu izgledati potpuno drugačije. Dakle kad kažete da želite boju meda, ako smijem biti toliko direktna, ništa niste rekle. Isto vrijedi i za nas frizere. Baš zato, bitno je da vidimo kako baš vi zamišljate određenu nijansu ili kroj kose. Idealno je do 3 fotografije jer, pogotovo ako se radi o bojama, najčešće je konačni rezultat neki kompromis između te 3 fotke nakon što se uzme u obzir kvaliteta vaše kose i onih na fotkama te naravno rasvjete pod kojom su fotkane, kako su stilizirane i slično. Frizer bi vas trebao informirati o svim tim faktorima koji utječu na izgled kose na fotografiji i one bi trebale služiti samo kao smjernica.
Ako ne znate što želite, pokušajte objasniti ono u što ste sigurni da ne želite, a možete donijeti i fotografije onoga što vam se ne sviđa. Razmislite što vam smeta kod vaše kose i što biste voljeli da je drugačije bilo da se radi o održavanju, stiliziranju, kvaliteti kose. Naravno da svi želimo sve idealno ali mislim da je dobar početak ako se u okviru kvalitete vaše kose, stanja vlasišta i navika održavanja što kod kuće što u salonu eliminira neki problem s kojim ste došli i olakša vam se sve navedeno. Pravi stručnjak će uz dobru komunikaciju i stručne konzultacije sigurno prepoznati što je najbolje rješenje baš za vas ali ono što moram također reći – i frizeru treba nekoliko susreta da upozna vas i kosu! Trebaju nam te povratne informacije, kada odete kući, sami operete kosu, nosite naše kreacije po gradu i živite s njima, a onda nam se vratite i kažete što je funkcioniralo a što nije. Kosa je živa materija i svaka, baš svaka je različita pa jedino tako možemo rasti i razvijati se za vas!
Tekst: Ana Nunić – The Hair Tailor Zagreb
Ana svaki mjesec piše za naš portal, a želite li saznati više o njezi kose – KLIKNITE NA OVAJ LINK.
Ako poželite imati najbolju frizuru u gradu – odmah u Tkalčićevu 80 u samom središtu Zagreba.
Foto: Silvija Crnjak
Sve naše priče s portala čitajte na Samo dobre priče.
Čitajte i naše portale MOJE VIJESTI te NOVI PORTAL.
PR agenciju Redakcija pratite i na Facebooku te Instagramu.