Privatnik ste, a ovoga niste svjesni! Stručnjak otkriva ono što je važno da znate! “Ma to je trošak koji nam sada ipak ne treba”

558

PIŠE: Goran Vujasin, stručnjak za digitalno oglašavanje i vlasnik agencije Loomis

Zašto marketing nije plaćanje nego ulaganje

Marketing. Ta famozna riječ. Nužno zlo ili nešto više od toga? Gotovo da nema sastanka koji ne završi nekom varijacijom „ma da, znam ja da to nama treba, ali..“. Taj ali je upravo mentalna kočnica u glavi koja mnogima blokira širu sliku. Što bi se reklo, od šume ne vide drvo. Svaki business suočen je s brojnim izazovima i troškovima koji su bitni za njegovo funkcioniranje, i onda još i marketing – ma to je trošak koji nam sada ipak ne treba.


Upravo taj mindset je često prisutan u poslovnom svijetu. Naravno da je za svaku tvrtku ključno osigurati sredstva za plaće, plaćanje sirovina, najam prostora i slično, no zašto marketing svi doživljavaju samo kao trošak, ako on dokazano stvara dodanu vrijednost? Razlog je taj što marketing nije nešto na prvu vidljivo i opipljivo. Nije materijal koji možeš primiti u ruku, niti je konkretna sirovina od koje proizvedeš nešto, nego je to u stvari ulaganje u budućnost.

Zamislite da gradite kuću, ali odlučite štedjeti na temeljima. Naručili ste najluksuzniju kuhinju, najskuplji namještaj, međutim temelji nisu dobri. Kako će ta kuća završiti dugoročno? U poslovanju, upravo je marketing taj temelj, jer marketing je taj koji čini vaš brand prepoznatljivim i vidljivim. Marketing je taj koji vas odvaja od konkurencije, marketing je taj koji vam dovodi nove kupce, na kraju dana u marketing ulazi i izrada brandinga – logotipa, boja, svega onoga po čemu se vaš brand prepoznaje. Želite li stvarno štedjeti na tome pa imati logo kao da ga je netko nacrtao u paintu?

Svijet se mijenja, tržište je vrlo aktivno, i danas ozbiljan brand mora imati vrhunsku web stranicu, prepoznatljiv i moderan logo, biti prisutan na Facebooku, Instagramu, TikToku, biti na vrhu Google pretraga, a to je samo mali dio cijele priče. Ako svega ovoga nema, kako će ljudi znati da postojite? Osim ako uistinu imate jedinstven proizvod koji svakome treba i ne postoji konkurencija, što je budimo realni ravno zgoditku na Eurojackpotu, vjerojatno imate puno konkurencije koja ulaže u marketing. Svaki euro koji konkurencija uloži u marketing je korak naprijed za njih, i dodatan korak nazad za vas, i što više vremena prolazi, to je teže dohvatiti tu istu konkurenciju jer će njihov brand postati jači, prepoznatljiviji, prisutniji. U prijevodu to znači da ćete protekom vremena morati uložiti 3, 4 ili 5 puta više samo kako biste došli na njihovu razinu, a koliko još da dođete u prednost na tržištu?

Pogledajmo malo realne podatke. Samo digitalno oglašavanje prošle godine na europskom tržištu ostvarilo je rast od 16% s rekordnih 118,9 milijardi eura prema izvještaju od IAB Europe AdEx Benchmark.

Pretpostavlja se da svaki pojedinac u jednom danu vidi između 4.000 do 10.000 različitih oglasa. A koliko se tih oglasa vi zaista sjećate? 

Dakle, imamo tržište koje:

  1. raste iz godine u godinu,
  2. ima aktivnu konkurenciju i 
  3. korisnike koji se ne vežu uz brend poruke

Nadodajmo tu još činjenicu da danas konkurencija više nije samo lokalna. Danas možeš naručiti apsolutno sve i skoro od bilo kud. Konkurencija izlazi izvan okvira grada, države, pa čak i kontinenta! 

Izazovi su sljedeći: 

  • pozicionirati brend na tržištu (koje nije samo lokalno)
  • doći do željenih korisnika/kupaca
  • zainteresirati te iste korisnike 
  • održavati odnos i zadovoljstvo postojećih korisnika

A rješenje je jedno – dobar marketing. Zvuči jednostavno, međutim u pozadini se kriju razni alati, vještine, znanja i iskustva. Osim ako želite da vam marketing vodi onaj mali iz kvarta da uštedite koji euro. 

Prije svega, potrebno je imati proizvod koji je kvalitetan i uspješno rješava problem kupcu jer korisnici danas jako brzo zbog dostupnosti informacija prokuže maglu. Ono što danas čini razliku jest činjenica da samo uspješan proizvod nije dovoljan. Moramo dati neopipljive vrijednosti s kojima će se korisnici moći povezati jer ipak živimo u izobilju istih ili sličnih proizvoda i usluga koje rješavaju iste probleme. Zbog toga, korisnici biraju proizvod koji ne samo da zadovoljava njihove probleme nego i ima vrijednosti koje se slažu s njihovima (autentičnost, transparentnost, utjecaj na zajednicu i slično..)

Upravo te neopipljive vrijednosti stvaraju se kroz marketing:

  • tko je vaš brend – misija i vizija firme (vrijednosti brenda)
  • kako će izgledati vaš brend – vizualni identitet i logotip
  • kako će publika saznati o vašem brendu – oglašavanje i PR
  • gdje će korisnici vidjeti više informacija / obaviti kupnju – web stranica
  • kako će se korisnici povezati s vašim brendom – društvene mreže 

I to je osnova koju morate zadovoljiti da biste se istakli među onih 4.000 do 10.000 različitih oglasa kojima su ljudi izloženi na dnevnoj bazi. Korak iznad toga je da ste prepoznatljivi, da vas se korisnici sjećaju i da ste se uspjeli povezati s njima (i zadržati ih). Zato se vodimo logikom da marketing nije trošak nego ulaganje, jer on u biti gradi temelje za ono što će vaš brend biti dugoročno. 

Zaključio bih s preporukom da novi brendovi u marketing trebaju ulagati minimalno 10 – 20% godišnjeg prihoda, a ostali barem 5 – 10%. 

Ako to kod vas nije slučaj, možda je vrijeme da se zapitate što radite krivo. Ili još bolje, zapitajte se znaju li ljudi za vaš brand, kako vaš brand stoji u odnosu na konkurenciju, te kada ste zadnji puta oglasom pokušali doći do kupca. Možda vas odgovori na ova pitanja ohrabre i potaknu na dugoročno razmišljanje. Ako vas je ovo potaklo na razmišljanje, a ne znate otkuda biste krenuli, javite se stručnjacima koji vam mogu pomoći. Jer, marketing nije trošak, to je alat kojim vaš brand može ostvariti željeni rast.

FOTO: Loomis

TEKST NAPISAO: Goran Vujasin, stručnjak za digitalno oglašavanje i vlasnik agencije Loomis

Sve naše priče s portala čitajte na Samo dobre priče.

Čitajte i naše portale MOJE VIJESTI , NOVI PORTAL , ZANIMLJIVO te MAČKICU

PR agenciju Redakcija pratite i na Facebooku te Instagramu.