Kada, kamo i kako putovati u idućoj godini?

444

Godina 2023. godina je pametnog putnika: Booking.com dijeli odgovore na pitanja ‘kada’, ‘kamo’ i ‘kako’ kad je riječ o pametnim uštedama na putovanjima

S obzirom na stalne ekonomske i društvene promjene u svijetu, budžeti za putovanja će u 2023. godini biti ključni. No unatoč preokretima, dobra je vijest ta da posljednje istraživanje koje provelo Booking.com otkriva da će gotovo sedam od deset (63%) putnika iz Hrvatske dalje davati prioritet svom odmoru, ali će biti u potrazi za najboljom vrijednosti za novac jer više od polovice (57%) njih planira biti još štedljivije na svojim putovanjima nego što su to bili u prošlosti.

Iako se većina putnika iz Hrvatske već smatra štedljivima kad je riječ o financijama za godišnji odmor, putnici iz Tajlanda (73%), Indije (69%) i Kine (65%) vjeruju da su najpromišljeniji kad je riječ o štednji. Globalno gledajući, više od tri od pet (63%) [1] putnika tvrdi da će svoja buduća putovanja planirati s manjim budžetom i iskoristiti ponude, savjete i pametno tempirati svoja putovanja. Imajući to na umu, Booking.com dijeli savjete koji će putnicima pomoći da uštede kako bi mogli uživati u potpunosti kada je riječ o putovanjima u nadolazećoj godini.

Kada:

Prilike za uštede postoje i kad je riječ o tome kada treba rezervirati kao i kada treba putovati.  U 2023. godini milenijalci će planirati više last minute putovanja (53%[2] ), dok će se starije generacije pouzdati u to da je planiranje unaprijed najbolja prilika da iskoriste dobru ponudu (generacija X 60% i „baby boomeri“ 54%[3] ). Lovci na najbolje last minute ponude mogu najbolje iskoristiti Booking.com-ove Ponude za kraj godine. Popusti počinju od 15% u objektima koji sudjeluju i imaju oznaku ‘Ponuda za kraj godine’ te vrijede za boravke s datumom odjave najkasnije 3. siječnja 2023.

Postoje i ponude koje mogu iskoristiti i oni koji pomno planiraju pravo vrijeme za svoje putovanje. Odmor usred tjedna jedna je od najboljih prilika za dobru ponudu, no također je i pametan način za izbjegavanje turističkih gužvi. Oni koji traže miran odmor uz skromniji budžet uživat će u mirnijem tempu, a s obzirom na to da je potražnja niža, putnici će vjerojatnije uštedjeti na smještaju.

Kamo:

Ove će godine ekstremne vremenske prilike također utjecati na pitanje kamo će putnici putovati jer 34% putnika iz Hrvatske tvrdi da će klimatske promjene utjecati na način njihova planiranja odmora. No neki će biti kreativni kad je riječ o putovanjima i planirat će duže rute ili će razmisliti o posjetu odredištima izvan sezone (53%)[4]  da bi mogli što više „rastegnuti“ svoj budžet.

Putnici koji planiraju odmor mogli bi razmotriti povoljnije opcije izvan sezone određenog odredišta tako da posjete Booking.com-ova najpopularnija odredišta za 2023. godinu [5] u manje popularnim periodima. Recimo, Bolzano u Italiji putnici mogu posjetiti u travnju i uživati u sunčanoj šetnji vinogradima bez tipičnih ljetnih gužvi, ili pak u listopadu, što će biti posebno zanimljivo onima koji su u potrazi za zimskim krajolikom obližnjih Dolomita i koji istodobno žele iskoristiti prazne skijaške staze. Putnici koji planiraju posjetiti Querétaro u Meksiku mogu razmisliti o posjetu tijekom rujna i listopada, završnih mjeseci kišne sezone, za razliku od suhih, ali skupljih mjeseci.  [6] 

Kako:

Rezervacija svega što vam treba na jednome mjestu ne samo da vam omogućava bolje iskustvo, nego može biti i odličan način da prilikom rezervacije maksimalno iskoristite prednosti programa vjernosti i dostupnih ponuda. To je provjerena taktika za 47% putnika koji će optimizirati svoje sudjelovanje u programima dostupnima u aplikaciji te programima vjernosti za svoja putovanja u 2023. godini. Uz Booking.com-ov program vjernosti, Genius, članovi mogu otključati nove razine i ostvariti trajni pristup popustima i nagradama za putovanja koji vrijedi zauvijek. Putnici se samo trebaju prijaviti u svoj Booking.com korisnički račun i potražiti Genius oznaku kako bi pronašli pogodnosti i popuste.

Uz malo znanja (kada, kamo i kako), 2023. može biti godina u kojoj pametni štedljivi putnici nastavljaju prioritizirati putovanja, ali su oprezniji nego prije kad je riječ o korištenju budžeta za putovanja na najbolji mogući način.

*Istraživanje predviđanja za putovanja u 2023. godini proveo je Booking.com na uzorku odraslih osoba koje planiraju putovati poslovno ili iz razonode u sljedećih 12 do 24 mjeseca. Ukupno je sudjelovalo 24.179 ispitanika iz 32 zemlje i teritorija (uključujući 1014 iz Argentine, 1006 iz Australije, 505 iz Austrije, 504 iz Belgije, 1009 iz Brazila, 503 iz Kanade, 1009 iz Kine, 1010 iz Kolumbije, 505 iz Hrvatske, 505 iz Danske, 1010 iz Francuske, 1001 iz Njemačke, 500 iz Hong Konga, 1005 iz Indije, 504 iz Irske, 504 iz Izraela, 1008 iz Italije, 1003 iz Japana, 504 iz Meksika, 502 iz Nizozemske, 1007 s Novog Zelanda, 1009 iz Portugala, 507 iz Singapura, 1008 iz Južne Koreje, 1001 iz Španjolske, 505 iz Švedske, 508 iz Švicarske, 500 s Tajvana, 504 iz Tajlanda, 1006 iz Ujedinjenog Kraljevstva, 1009 iz SAD-a i 504 iz Vijetnama). Ispitanici su ispunili online anketu u kolovozu 2022. godine.

FOTO: PROMO

Redakciju pratite i na Facebooku te Instagramu.